donderdag 26 april 2012

Volhouden.

545000_303631479705112_267041453364115_686022_1020423046_n_largeImage_largeIk zie mezelf niet echt als iemand die snel op geeft. Ook ben ik geen keiharde doorzetter. Ik zit in het midden, zoals met alles eigenlijk. Zoals op school, ik heb veel zesjes en ook wel wat zevens, maar ik blink nergens echt in uit. Ik zou soms wel eens willen dat ik eens wat meer een doorzetter was. Zo neem ik me elke avond voor om gezonder te gaan eten maar vervolgens denk ik er niet meer aan. Ik kijk tegen mensen op die zich volledig op iets kunnen storten en ergens helemaal voor kunnen gaan, maar dan moet je dat gene wat je wilt bereiken ook wel heel graag willen. Misschien ligt daar wel het probleem bij mij. Wil ik het gewoon niet graag genoeg. Ik denk dat het feit dat ik gezonder eten niet volhoud is omdat ik misschien ook wel meteen veel te hoge eisen aan mezelf stel. Zo neem ik me dan die avond ervoor voor om de volgende dag helemaal niks ongezonds meer te gaan eten en alleen alleen nog maar gezonde dingen te gaan eten, misschien is het verstandiger om dingen soms langzamer op te bouwen. Om bijvoorbeeld eerst te beginnen met het koekje om 10 uur s'ochtends te vervangen door een appel. Het is een begin! ik heb een beetje het internet afgezocht met tips om voornemens vol te houden en dit waren de beste die ik tegen kwam:
  • Denk niet aan opgeven wanneer dit nog helemaal niet aan de orde is. Dit vind ik eigenlijk wel een hele goede. Want wanneer je alleen al het idee in je hoofd haalt van misschien moet ik maar stoppen. Raak je alleen maar sneller ontmoedigd.
  • Vraag hulp! Als je je doel wilt bereiken is het goed om soms eens hulp te vragen. En misschien vind je wel iemand die hetzelfde doel heeft als jezelf en kunnen jullie elkaar stimuleren.
  • Beloon jezelf. Wanneer iets is gelukt of wanneer je op de helft bent koop dan wat leuks voor jezelf. Zo hou je jezelf gemotiveerd.
  • Wees niet te streng voor jezelf. Wanneer je faalt focus dan niet te veel op wat mis ging, maar juist op wat wel goed ging.
Ik ga in ieder geval proberen deze tips te gebruiken, en ik ga vanaf nu echt proberen gezonder te gaan eten. Ook al zal dat nog lastig worden met al die verjaardagen en Koninginnedag die eraan komt. Maar hé, als het een fout gaat moet ik me daar niet op focussen maar gewoon doorgaan! ;)

Hebben jullie een doel wat je wilt bereiken, of een voornemen?

X,Ellen

(foto: weheartit.com)

3 opmerkingen:

  1. Misschien helpt het ook om gezonder eten leuker te maken? Ipv dat je denkt 'ik mag geen koekjes' maak je als tussendoortje een uitgebreide fruitsalade of bij het ontbijt een lekkere fruitshake.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig heb ik er heeel veel..

    BeantwoordenVerwijderen