dinsdag 17 april 2012

Van 5 naar 13

5%! Dat is wat ik tot nu toe van de wereld heb gezien, wel een beetje valsgespeeld ik heb namelijk Kroatië en Zwitserland al meegerekend maar daar ga ik eigenlijk pas van zomer heen. Maar ik heb een visie voor mezelf, in laten we zeggen, 50 jaar. Ik heb dan de hoop dat mijn kaart er dan zo uit zal zien.



En dat is dan nog maar 13%! Ik heb nog niet eens rekening gehouden met het feit dat ik natuurlijk niet een eindeloos budget heb.
Om te beginnen Australië. Dat lijkt me zo mooi land! en dan in dit geval heb ik alleen New South Wales aangeklikt, daar ligt namelijk Sydney! Ik zou het zo tof vinden om daar in mijn tweede jaar van mij studie stage te gaan lopen. Ik moet namelijk verplicht een half jaar naar het buitenland. Maar Australië is wel een van de duurste plekken om heen te vliegen, na Nieuw-Zeeland. Een andere plek op de kaart. Voor dit land heb ik een iets minder sterk argument. Ik wil gewoon heel graag een kiwi zien, haha. En daarbij komt ook dat het volgens mij een prachtig land is.

Verder wil ik natuurlijk ook naar Amerika, net als zo velen. En dan staat op mijn kaart New York, Florida, Washington en Hawaii. Ook canada staat op de kaart. Waarom weet ik eigenlijk niet zo goed.

Verder heb ik natuurlijk ook nog wel landen die ik graag wil zien iets dichter bij huis, Italië,Spanje, Engeland en Ierland. En Rusland staat ook op de kaart. Eigenlijk alleen omdat ik Moskou niet apart kon aan klikken. Want Moskou is zeker ook nog iets wat ik graag gezien wil hebben, lijkt me een hele mooie stad heel anders dan de rest van Europa.

Ook Afrika en India staan op mijn lijst. Een vriendin van mij gaat volgend jaar voor een half jaar vrijwilligerswerk doen in Afrika. Nou hoef ik dat niet, gewoon een vakantie is ook goed. De dieren in de dierentuin in hun eigen leefomgeving zien.

Hoeveel % van de wereld hebben jullie al gezien? En welke plek zou je heel graag eens willen zien?

X, Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten