vrijdag 20 april 2012

Cake in a Mug

Laatst kwam ik een heel leuk idee tegen. Namelijk een cake maken in een mok. Het leek me een super leuk idee dus ik ging het proberen.
Je hebt nodig:

4 Eetlepels zelfrijzend bakmeel
4 Eetlepels kristalsuiker
1 Ei
3 Eetlepels Cacaopoeder
3 Eetlepels Nutella
3 Eetlepels melk
3 Eetlepels olijfolie



Ik had thuis geen cacaopoeder dus heb ik die weggelaten, ik heb wel in plaats daarvan er een scheutje vanille extract bij in gedaan. Ook had ik geen echte nutella maar gewoon chocopasta van de Aldi, die bijna op was dus heb ik daarvan maar 2 eetlepels gebruikt. Al met al niet helemaal volgens recept dus. Het is de bedoeling dat je alle ingrediĆ«nten in een mok doet en vervolgens door elkaar mixt. En geloof me dat gaat er in eerste instantie heel ranzig uitzien. Daarna doe je het in de magnetron tussen de 1.5 en 3 minuten een beetje afhankelijk van op hoeveel watt je de magnetron zet.
Ik was verrast moet ik zeggen ik had niet gedacht dat het zou werken. Maar bij mij zag het er uiteindelijk zo uit:











Best leuk toch! Over de smaak ben ik nog niet helemaal tevreden ik denk namelijk dat hij toch veel lekkerder zou zijn met cacaopoeder. Ook vond ik de cake best wel machtig. Maar verder vind ik het een heel leuk recept, handig als je niet zoveel tijd wilt besteden om iets lekkers te maken. Ik zou zeggen 'give it a try!'

X, Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten